خانه > محمد امین کمانگر > پیام مادر فرزاد کمانگر

پیام مادر فرزاد کمانگر

مِی 10, 2011

فرزاد همیشه زنده خواهد بود زیرا افكارِ انسانیش زنده است
در سالروز فرزاد میلیونها فرزاد کمانگر جمع می شوند تا به فقر و نا برابری اعتراض کنند و از انسان و حرمت انسانی دفاع  نمایند. میلیونها انسان این روز را گرامی میدارند. همه این انسانها برادران، خوهران و فرزندان من هستند. من دست تک تک این عزیزان را در هر جای جهان که هستند بگرمی می فشارم و رویشان را میبوسم.

فرزاد معلمی بود که چهارده سال از عمرش را در راه پرورش بچه هایی صرف کرد تا  در آینده هر کدام از آنها معلمی شوند و به مردم  و به مملکت خدمت کنند.
من بارها و بارها اینرا گفته ام که فرزاد راهی را انتخاب کرد که به آن عشق می ورزید و بدان عقیده داشت. با شهامت از عقیده و مرامش  که راهِ رهایی مردم علیه فقر و فلاکت را در آن میدید دفاع میکرد و با افتخار جانش را در این راه فدا کرد. من به او و به این راهی که او در پیش گرفت افتخار میکنم.
او در میان مردمی پرورش یافت که حاكمان نه تنها می خواهند که این مردم نفس نکشند٬ بلکه از آب و خاکش هم تنفر دارند. چون در این منطقه صدیق کمانگر سر بر آورد و فرزاد راه او را ادامه داد. اكنون صدیق ها و فرزادهای زیادی پرورش یافته اند. هزاران انسان مثل فرزاد كه راه صدیق كمانگر را سرمشق خود قرار داده اند اكنون راه صدیق و فرزاد را ادامه میدهند.
فرزاد دست را بسوی همه انسانهایی دراز کرد که مثل او فکر می کنند. دست به دست انسانهایی داد که ارزش انسان را مثل انسان برسمیت می شناسند و گفت انسان مثل انسان باید زندگی کند.
من از همه انسانهای آزادیخواه چه در ایران و چه در خارچ کشور خواهش میکنم به فکر انسانهایی باشند که هم اکنون در زندانها بسر میبرند. آنها هم مثل فرزاد بخاطر عقیده  و مرامشان به زندان برده شده اند. آنها را شكنجه میكنند و خیلیهایشان را كشته و باز هم میخواهند بكشند. همه ما باید به فکر خانواده های این عزیزان باشیم.
آنها فرزاد را از من و ما گرفتند، اما نتوانسند او را بکشند. فرزاد با افكاری كه داشت همیشه زنده خواهد ماند.  ظالمان و قاتلان به او تهمت  ناروایی زدند تا بتوانند او را بکشند. اما او همیشه زنده خواهد بود. زیرا افكارِ انسانیش زنده است.
آنها فرزاد را کشتند اما من هزاران فرزند دیگر دارم که در سراسر جهان پخشند و راه فرزاد را ادامه می دهند با آنان چکار خواهند کرد؟ فرزندانم  شما رهروانِ فرزاد  تک تک در قلب من هستید.
آنها از جنازه او هم می ترسند. می دانند اگر محل دفن او را اعلام کنند مرکز و میعادگاه جوانان و انسانهای می شود که مثل او فکر میکنند.
در پایان من از همه آزادیخواهان بخصوص فرهنگیان میخواهم که روز اعدام فرزاد كمانگر را روز معلم اعلام کنند. اینجا یك بار دیگر می خواهم به همه آنهایی که به جرم افكار و عقایدشان در زندان هستند درود بفرستم و با همه خانواده های این عزیان احساس همدردی می کنم. روی همه شماها را از دور و نزدیک میبوسم.
١٩ اردیبهشت ١٣٩٠
این پیام امروز ١٩ اردیبهشت (٩ مه ٢٠١١) در مراسم بزرگداشت فرزاد در شهر فرانکفورت آلمان توسط محمد امین کمانگر قرائت شد.