خانه > اسماعیل هوشیار > سوالات تخریبی یا سازنده !؟

سوالات تخریبی یا سازنده !؟

آگوست 21, 2011

hoshyaresmaeil@yahoo.com
 
موضع گیریهای مختلف دررابطه با "لیست تروریستی امریکا و مجاهدین" ادامه دارد . غالبا از 3 موضع این بحث مطرح میشود . عوامل حکومت اسلامی که عقرب وار مخالف خروج مجاهدین از لیست ترور امریکا هستند .

 عوامل ذوب شده در رهبرعقیدتی که طوطی وار فقط با رهبرعقیدتی موافقند و هنوزدر سودای "آلترناتیو" گیج میزنند . و انسانهای آزاده ای که فقط وفقط موافق نجات جان 3500 اسیر در قرارگاه اشرف هستند . و من تکرار میکنم که تنها موضوع جدی نجات جان آن 3500 اسیر از جهنم عراق است . اگر قیمتش خروج مجاهدین از لیست است که باید خارج شوند و ازاین خارج شدن حمایت کرد . هر چند لیست مربوطه از اساس زیر علامت سوال است و هیچ رسمیت ومشروعیتی از هیچ منظری ندارد . سیاستهای غرب آشکارا تروریسم دولتی را ترویج میکند و چنین صلاحیتی ندارند ! اما ابتدا جان آن آدمها را باید از جهنم " ژئوپلتیک عراق " نجات داد . بقیه اش دیگربه من ربطی ندارد به مثلث شوم رهبرعقیدتی و دولت امریکا و ولایت فقیه مربوط است که چه بدهند و چه بگیرند و چقدر…؟ فقط قیمت این بازی کثیف را بیش ازاین از جان و پوست و خون انسانهای اسیر در عراق نگیرید که تاریخ چنین جنایت آشکاری را نه فراموش میکند و نه میبخشد ! درضمن تعدادی هم سکوت کرده اند و به هر دلیلی خفقان گرفته اند . این جماعت انگل سیاسی که در زمین سیاست فقط دنبال منافع شخصی خودشان هستند سیب زمینی وار درهمان گونی های استرلیزه مثبت آنقدربمانند تا بوی گندشان عالم گیرشود . بدترازیک جسد ؛ صد رحمت به آن عقربهای ولایت…!
سالها پیش به نمایندگی از کانال سی بی اس امریکا خانم نوشابه امیری مامور میشود تا با خانم مریم رجوی مصاحبه کند . اما این موضوع قبل از نگاهی انتقادی بیشتر شبیه طنز است ، حتی بدون در نظر گرفتن سوالات ذهنی فرد و یا کانال مربوطه . این روزها و در آستانه تصمیم گیری وزارت خارجه امریکا برماندن یا خروج مجاهدین از لیست ترور…..خانم نوشابه امیری باز هم درخواست کانال سی بی اس و یا این بار فردا این خواسته را مطرح کرده است !
منقول است که هر سوالی و بحثی و طبعا جوابی زمانی بارسازنده خواهد داشت که مثل جاده 2 طرفه عمل کند . یعنی هر دو طرف قصدشان سازندگی یا اصلاح و یا تغییر باشد . به جز این حالت تخریبی دارد . غالب سوالات خانم نوشابه امیری جنبه تخریبی دارد و یا بی اطلاعی محض ! کانال مربوطه که به خانم امیری ماموریت داده بود خودش مامور است و معذور ….! شخص نوشابه امیری هم حداکثرکارمند رسمی یا غیر رسمی کانال سی بی اس است …… پیشنهاد مجاهدین مبنی بر طرح سوالات خودشان هم سنتی دیرین است ، به جز بخش مربوط به تقبل هزینه تمام کار که ظاهرا به عنوان باج سبیل باید دید تا کانال مربوطه براساس سلیقه مجاهدین انعکاس دهد و نه واقعییت ها ! شما یک نمونه مثال بزنید که دموکراتیک ترین جریان یا حکومت موجود در جهان بدون چک سوالات و بدون هماهنگی اجازه چنین مصاحبه ایی را بدهد .  گشتم نبود نگرد نیست…..!
تنها اشکال خانم نوشابه امیری از این گزارش این است که سوالات مطرح شده از جانب خود مجاهدین را انعکاس نداده است بنابراین شک و تردید همیشه موج میزند چون به نظرمن اساسا هیچکدام در جاده نیستند که حالا قضاوت کنیم ! نه کانال مربوطه و نه مجاهدین . ولی جهت تفنن ، سوالات مطرح شده خانم امیری را من جواب میدهم . هر چند رئیس جمهور و خبرنگاربین المللی و خلاصه هیچی نیستم ولی شاید همین "هیچی نبودن با معیارهای نظم نوین" کمک کننده باشد !
ابتدااین لینک اصلی مطلب
چند سال پیش یکی از تهیه کنندگان برنامه ۶۰ دقیقه در تلویزیون سی بی اس آمریکا در تماسی از من خواست ترتیب مصاحبه ای با مریم رجوی، از رهبران سازمان مجاهدین خلق را برای این شبکه بدهم. همان موقع به او گفتم این کار به نظر ممکن نمی رسد. او در پاسخ گفت: وقتی قرار باشد با یک شبکه غیرایرانی مصاحبه شود و آن هم۶۰ دقیقه، حتما پاسخ متفاوت خواهد بود.

چنین بود که ازیکی از افراد منتسب به سازمان مجاهدین خلق در پاریس خواستم مرا در این زمینه یاری برساند. او هم بعد از چند روز آدرس ایمیلی را داد و گفت از این طریق تماس بگیرید. کاری که کردم؛ در پاسخ شماره تلفنی داده شد برای تماس. راستش وقتی شماره را فرستادند از پیشداوری خود خجالت زده شدم که چرا براساس شنیده ها، چنین حرفی را به آن تهیه کننده امریکایی زده ام؛ اما افسوس که حق با من بود.

تلفن اول را که زدم شماره دیگری دادند. بعد شماره ای دیگر، شماره بعدی و باز… این شماره دادن ها دو سه ماهی طول کشید تا عاقبت همان تهیه کننده امریکایی با من تماس گرفت و گفت: موضوع منتفی شد!

گفتم: حتما چون طول کشیده است. جواب داد: نه؛ نماینده این سازمان در امریکا با تهیه کننده ارشد ما قرار گذاشته و با او دیدار کرده است.

بعنوان یک روزنامه نگار برخورد برایم دلچسب نبود. اما باز فکر کردم قرار شده خودشان ترتیب کار را بدهند و مهم هم این است که مصاحبه انجام شود، اما باز در اشتباه بودم.

او گفت: نماینده شان شرط گذاشته و سئوال تعیین کرده که این ها را بپرسید. هزینه اش را هم خودمان می دهیم.

به واقع ناامید کننده بودو این ناامیدی همچنان ادامه دارد.

اینک در شرایطی که اخبار حکایت از تلاش های این سازمان برای خروج از فهرست سازمان های تروریستی دارد و از آن سو نیز برخی به واکنش پرداخته اند که خروج این سازمان از فهرست مزبور در تناقض با حمایت از جنبش آزادیخواهی مردم ایران است، باز به عنوان یک روزنامه نگار وظیفه خود می دانم در همین جا از خانم مریم رجوی تقاضای مصاحبه کنم و با سئوالاتی مشخص و روشن. مثلا:
سوالات نوشابه امیری و جوابهای من……

ـ در سال های اول انقلاب جوانان عضو سازمان مجاهدین خلق دستور تشکیلاتی داشتند که با وابستگان گروه های دیگر وارد بحث نشوند. آیا این درست است و هنوز هم چنین است؟
جواب من : سوال تخریبی است و طرح چنین سوالی یعنی بی اطلاعی محض ! من خودم شاهدی از نزدیک بودم . عکس العمل نیروهای حکومتی و نیروهای سیاسی دیگررا شاهد بودم . اینکه الان هم چنین است…..؟ یعنی صید بی رویه کوسه از لجنزارمطبوعاتی نظم نوین ! ولی جواب برای الان مثبت است .

ـ آیا سازمان مجاهدین خلق با خروج از فهرست سازمان های تروریستی، ساختاری مشابه دیگر احزاب سیاسی برمی گزیند و تابع قوانین اینگونه احزاب خواهد شد؟
جواب من : باید اینطورشود . دست خودش نیست برای ماندن در زمین سیاست با شاخص های سیاست روز و غیر ارزشی تنها راهشان همین است ! 33 سال است با شاخص های ابلهانه ارزشی اسلامی جلو میروند اگر قرار بود جایی برای رسیدن در این ارزشها باشد خمینی و نظام کنونی یک ثبات حداقلی را داشت !

ـ آیا سازمان مجاهدین خلق پاسخگویی به سئوالاتی نظیر همکاری با صدام در حمله به خاک ایران را وظیفه خود می داند؟
جواب من : هم دولتهای ایران و هم عراق از زمانهای دورازوجود گروههای مخالف به نفع سیاستهای خودشان استفاده میکردند . همین حاکمان فعلی عراق تا سرنگونی صدام نان و آب وهمه چیزشان را….حکومت اسلامی ایران میداد ! اکثرگروههای سیاسی ایرانی هم ازبعد از خروج از ایران از امکانات دولتهای مختلف استفاده کرده اند . حداقل تا مقطع پایان جنگ ایران و عراق ، این رابطه متقابل بر اساس منافع طرفین بوده است . حالا سوال اصلی این میشود که : بعد از پایان جنگ و تمام شدن عمراستراتژی ارتش آزادیبخش دلیل ماندن بی حاصل در عراق چه بود و این حضور احمقانه درآن به بست دیگر اسمش منافع متقابل طرفین نیست . اگر هم باشد یک درصد شخص مسعود رجوی و 99 درصد دولت صدام …..!
علاوه بر همه اینها انبوهی سوالات مهمتروجود دارد که البته رهبری مجاهدین با همین مختصات فعلی هیچ وظیفه ایی برای جواب دادن ندارد !  از جمله اینکه : استراتژی فعلی اشرف ؛ اشرف ؛ اشرف …..ووضعییت اسفبار روحی و جسمی اسیران اشرف چطوربه سرنگونی قرار است راه برد ؟ آیا با مرگ همه اسیران اشرف سرنگونی محقق میشود ؟ یا انتقام تاریخی خون حسین گرفته میشود و دین محمد راست و مستقیم میشود ؟ یا کلا دین محمد و انتقام تاریخی خون حسین برای رهبری مجاهدین هدف و شاخص است و یا آزادی و منافع مردم ؟ آیا هنوز فکرمیزنند که امریکا بزرگی از سر خواهد گرفت ؟

ـ اعزام جوانان کم تجربه در جریان عملیات ( مرصاد به تعبیر حکومت اسلامی ) و ( فروغ جاویدان به تعبیر سازمان مجاهدین ) به ایران بر اساس کدام استراتژی صورت گرفت؟
جواب من : سوال از اساس تخریبی و ناشی از بی اطلاعی است ! از1357 تا مقطع پایان و سرفصل آتش بس جنگ ایران و عراق ، هیچکس را نمیتوان در صندلی اتهام نشاند و راجع به آن قضاوت کرد !! به جز جنایتهای انجام شده مشخص و جنایتکاران ….بقیه دسته جمعی متهیمم حتی شما ….! درضمن تا جایی که همه میدانند فرستادن بچه ها روی مین از ابتکارات خمینی بود ….

ـ آیا در سازمان مجاهدین خلق انتقاد درون سازمانی مجازاست و این انتقاد بازتاب بیرونی هم دارد؟
جواب من : خیر . اساسا این تفکرمثل حکومت اسلامی حاکم در ایران ؛ خودش را فاقد اشتباه میداند چون جنبه خدا گونگی و معصومانه و نمایندگی الله را دارند پس هیچ انتقادی هم موضوعییت ندارد . چه داخلی و چه بیرونی !

ـ آیا این شایعه درست است که برخی از اعضای سازمان مجاهدین بر اساس دستور تشکیلاتی از این سازمان جدا شده و وظیفه حمله به دیگر مخالفان جمهوری اسلامی را برعهده گرفته اند؟
جواب من : خیر . چون نیروی هوادار به اندازه کافی برای برخورد فیزیکی دارند .  نیازی به این کار ندارند . با هر رده تشکیلاتی هم میشود کارچماقداری کرد  ! سرکوب داخلی و چماقداری بیرونی به نام دفاع از انقلاب ایدئولوژیک ، محصول همان خشت کج بعد از فروغ جاویدان و پایان جنگ ایران و عراق است ! همان خشت کجی که هنوز هم دیوارش را به نام مبارزه میچینند . همان مبارزینی که سیاست خط موازی را برگزیدند و این عجب خشت کجی ست که اتحاد با هارترین جناحهای سیاسی انواع دولتها را عین مبارزه میداند ……همان خشت کجی که درآن ارزش انسان با توحید و الله شاخص گذاری میشود ! به همین دلیل برای رضایت خدا یا نماینده اش چه اهمییت دارد که آن 3500 نفراسیردر قرارگاه هم روزانه زجر بکشند و قربانی شوند ؟

ـ بر اساس چه تحلیلی سازمان مجاهدین خلق، حمله به خاتمی [از فردای دوم خرداد ۷۶]، و موسوی و کروبی [از سال ۸۸ به این سو]، در عین ادعای حمایت از جنبش سبز را با چنین شدتی در برنامه دارد؟
جواب من : فریب اصلاحات خاتمی و پدیده ایی به نام سبزلجنی……. از جنبش مردم ایران کاملا جداست . یعنی خاتمی و موسوی و سبزهای لجنی ربطی به جنبش مردم ایران ندارند . اما اینها چه ربطی با سیاستهای رهبری مجاهدین دارند …؟ موضوعی است که از 33 سال پیش سوال خیلی ها بود . خمینی برای رهبری مجاهدین ابتدا "امام" بود و بقیه هم به همین منوال ! خلاصه……. آبی که برای هژمونی رهبری مجاهدین نجوشد سر سگ درش بجوشد …چه خاتمی و چه هر خردیگری….انواع سگ دعواهای ارتجاع غالب و مغلوب با هیچ سیریشی به مبارزات مردم نمی چسبد "لطفا دست خرکوتاه " !
راجع به این پاراگراف آخرنوشابه امیری هم حرفی ندارم ! بع بع بع بع 

*********************

آخر اینکه: و

ـ این تصویر از کجا آمده که "از مجاهدین دوری کنید خطرناک اند"؟ آیا نگارش نقد به سازمان مجاهدین "عقوبت" دارد؟ حتی سئوال کردن؟ …

به عنوان یک روزنامه نگار طبعا دوست می دارم که پاسخ این سئوالات را دریافت دارم.

به من می گویند:

– ننویس "سیبل" می شوی، اینها خطرناک اند. به جای هر پاسخی سیل دشنام به طرف خودت و خانواده ات سرازیر می شود. دستت را می گذارند توی دست خامنه ای… مامور می شوی…

به من می گویند:

– یک وبلاگ نویس جوان وقتی چند خط ـ فقط چند خط ـ از خانم رجوی انتقاد کرد، چنان مورد حمله قرار گرفت که مادرش ـ عضو سابق مجاهدین خلق ـ ازتهران به او هشدار داد که "اینها مخوف اند با آنها در نیفت"…

به من می گویند: …

به من می گویند: …

من اما پرسش هایم را برای خانم رجوی نوشتم تا روشن شود که همه ما تغییر می کنیم یا …
*****************
 بنویس جانم . بنویس میرزا نویس…..البته از حق نگذریم رهبری مجاهدین هم به تغییر معتقد است بجز برای خودش که خدای ماده است خدا که نباید و نمیتواند تغییر کند ! با این حال بازهم باید گفت تا شاید به خودش آید .
آقای رجوی :  زمانی که توان خود را در جهت نیل به هدفتان بررسی می‌کنید و ناتوان می‌ مانید ، در بسیاری از موارد تغییر زاویه دید است که به کمکتان می‌آید، نه اصرار بر تمرکز بیشترروی مسیر غلط…. حتی جان و زندگی اسیران اشرف هم اگر نخواهی زاویه دید را تغییر دهی و انسانی نگاه کنی و مصر بر نگریستن از یک زاویه غلط وثابت باشی ، نمی‌تواند به شما کمکی کند ! آنچه که امروز محصول ذهن شماست و شاهدیم و دربیابانهای عراق و بر اسیران اشرف میگذرد اسمش مبارزه یا استراتژی نیست و به سرنگونی راه نمیبرد . این یعنی اینکه همیشه وقت برای اصلاح و تغییر هست . حتی الان …..
برای اثبات شخص خودتان؛ زندگی اسیران اشرف را بیشتراز این زیرپا له نکنید !
 
 
 
این هم به مناسبت ضربت خوردن علی ملنگ در19 رمضان
در مجلسي يکي از شاگردان علی که دیروز فرقش را شکافتند و ریقش درآمد  شخصی درخواب از علی پرسید : خر و گاو که از يک خانواده اند، چرا احکام گوشت آنها متفاوت است؟
امام (ع) فرمودند من و حسين منگل هم از يک خانواده ايم برای من فقط 3 روز عزا داري مي کنند ولی برای حسین گاگول 40 روز عوام و معتقدان را اسکول مي کنند، هم خانوادگي که دليل نمي شود….
 
مفاتیح التخم .ص دول
 
 
اسماعیل هوشیار
29 مرداد 1390
20 اوت 2011
 info.tipf.www

دسته‌ها:اسماعیل هوشیار